- Alternatif Eğitim
- Demokratik Yönetim
- Ekolojik Duruş
- Özgün Finansman
Eğitimde Özgürlük !
Okul çocuğun en temel yaşam alanlarından biri ve yaşamını belirlemek her birey gibi çocukların da hakkı. Her çocuk kendine özgü ve yaşamının bir parçası olan eğitim sürecini şekillendirmeye hakkı var. Bu yüzden BBOM eğitim programı, her çocuğun farklı öğrenme hakkı olduğu düşüncesi üzerine kurulu. Bu düşünce, programın her öğesi için (hedefler, içerik, yöntem, değerlendirme) çocuğa söz hakkı ve seçme hakkı tanıyarak hayat buluyor.
Yönetimde Eşitlik !
BBOM modeli, yönetim ekseninde çocukların, ailelerin, okul çalışanlarının (öğretmenler ve idari dahil tüm personel) ve çevrenin bir arada fikir ürettiği, çözüm önerileri yarattığı, iletişimi temel alan demokratik bir yapıyı öncelikli ilke olarak kabul ediyor. BBOM modeli demokratik yönetim yapısı, doğrudan katılıma, çocuklar başta olmak üzere, tüm bileşenlerin eşit söz hakkına sahip olmasına, çok yönlü, empati ve anlamaya dayalı iletişime, şeffaflığa ve uzlaşmaya dayanıyor.
Doğayla Dayanışma !
BBOM modeli, dünyanın ekolojik dengesinin bozulup ciddi bir çevresel ve toplumsal krizin eşiğinde olduğumuz düşüncesiyle eğitim felsefesini ekoloji merkezli olarak oluşturur. Mimari yapıyı, beslenme düzenini, izlenen müfredatı ve diğer tüm etkinlikleri ekolojik bakış açısıyla sorgulayarak oluşturur.
Finansmanda Kardeşlik !
BBOM modeli özgün bir finansman yapısı önerir. Bu yapıya göre BBOM Okulları aileler ve gönüllüler tarafından kurulan kooperatifler aracılığıyla kâr amacı güdülmeksizin kurulur ve işletilir. Yardım ve desteklerle BBOM Okullarında tam burslu çocuk oranının her yıl arttırılarak % 25 seviyesine çıkarılması hedeflenir.